Художньо-естетичний відділ

                                                     Гурток "Художня кераміка"

 

  1.  
  2.  Керівник гуртка: Зубрицька
  3.  Світлана Вікторівна
  4.  Педагогічний стаж: 20 років
  5.  Працює в закладі: з 2004 року
  6.  Освіта: середня спеціальна
  7.  Педагогічне кредо:
  8.   "Ніяке захоплення не принесе користі,
  9.  якщо воно не зачіпає думки, душі і серця"

 

 

  1.    
  2.   Керівник гуртка: Манзюк
  3.   Ірина Андріївна
  4.   Педагогічний стаж: 15 років
  5.   Працює в закладі: з 2001року
  6.   Освіта: середня спеціальна
  7.   Педагогічне кредо:
  8.  «Відкрити у кожній дитині душу творця,
  9.  дати їй пробудитися і розквітнути».

 

 

  1.  
  2.  Керівник гуртка: Король
  3.   Інна Борисівна
  4.  Педагогічний стаж: 27 років
  5.  Працює в закладі: з 1990 року
  6.  Освіта: Вища
  7.  Педагогічне кредо:
  8.  "Вміння знаходити обдарованих та
  9.  здібних дітей - талант, вміння їх
  10.  вирощувати - мистецтво" 

Гончарство- одне з найстаріших ремесел людини. Зародилось гончарство ще в кам'яному віці. Можна твердити, що ще до оволодіння людини вогнем вона почала формувати з глини предмети потрібні для вжитку. На території України сліди гончарства археологи датують 7-6 тисячоліття до н.е.

На гурткових заняттях  вихованці  знайомляться з технологічними та пластичними властивостями глини, способами роботи з нею та традиціями декорування виробів з кераміки у різних областях України. Засвоєння теоретичного матеріалу на заняттях, виконання практичних завдань не лише озброює школярів  практичними навичками ліплення, які будуть необхідні під час навчання у школі, а й розвиває в них смак до народного мистецтва, сприяє більш глибокому його розумінню.

 

                                      Гурток "Декоративний розпис"

 

  1. Керівник гуртка: Плітко
  2. Людмила Андріївна
  3. Педагогічний стаж: 45 років
  4. Працює в закладі: з 1990 року
  5. Освіта: Середня спеціальна
  6. Педагогічне кредо:
  7. "Серед вогників інтелектуальної культури,
  8. які сяють навколо школяра, вчитель
  9. мусить бути найяскравішим вогником"

 

«Декоративний розпис»  застосовується для прикрашання внутрішнього та зовнішнього вигляду приміщень, а також поверхні різних предметів. Яскраві за кольором химерні композиції надають житлу урочистості, святковості.

Виховна мета: виховання у дітей інтересу до народного мистецтва, розвиток творчих здібностей, естетичного і художнього смаку, формування умінь і навичок розпису, виховання почуття колективізму, патріотизму, любові до рідного краю.

Історія виникнення декоративного розпису. Одним з поширених видів народного мис­тецтва на  Україні, є декоративний розпис. Споконвіку розпис побутує на сіль­ських будівлях, речах до­машнього вжитку: меблях, посуді, тканинах. Головною його різновидністю є настінний розпис. Про давність існування настінного розпи­су в народній архітектурі, в побуті часто говориться у весільних піснях, колядках, при­слів’ях. Чепурно вибілені стіни, різко підведена жовтою або червоною вохрою призьба разом з розписами надавали хаті виразного декора­тивного вигляду. Розписи були різноманітні за своїм сюжетом, стилем і технікою вико­нання.

Найбільша увага приділялася розпи­су хат середині, особливо печі, яка прикрашалася пишними букетами квітів. Другим центральним місцем розпису була стіна над підлогою, де звичайно зображувався килим.

У с. Петриківці Дніпропетровської області і зараз старанно зберігають чудові традиції декоративного малювання. Ще в довоєнні ро­ки там була організована спеціальна школа, яка готувала майстрів цього виду народної творчості. Багата творча фантазія у виборі мотивів розпису, декоративність, надзвичайна яскра­вість фарб, контрастність, віртуозність і ви­тонченість малюнка, висока технічна майстер­ність — такі характерні риси творчості петриківських майстрів. Всі малюнки, навіть найскладнішої композиції, виконуються митцем, як правило, без попе­редніх ескізів. Кольорові гармонії утворюються переваж­но з обмеженої кількості фарб. У кожного майстра є свої улюблені тони, і він кори­стується відповідною палітрою фарб. Народними майстрами декоративного роз­пису створена невичерпна скарбниця орна­ментальних малюнків, надзвичайно різнома­нітних, багатих фантазією і кольоровою трактовкою.

Діяльність гуртка:кожне заняття за темою програми, як правило, включає теоретичну частину (яка проводиться в цікавій ігровій формі) і практичне виконання завдання. Теоретичні відомості - це пояснення нового матеріалу, інформація пізнавального характеру про види декоративно - прикладного мистецтва, народні промисли, про життя і працю відомих народних майстрів розпису. Основне місце на заняттях відводиться практичним роботам, які включають виконання графічних замальовок  (різні види орнаментів, елементів, фрагментів з малюнків майстрів декоративного розпису) та розпис геометричних форм і силуетів.

Досягнення: Манзюк І.А. здобула перемогу в обласному конкурсі на кращу методичну розробку гуртків технічної творчості, серед педагогів позашкільних навчальних закладів області, підготувавши методичну розробку на тему:«Українська  писанка - берегиня  з  глибини  століть».

 

                                      Гурток "Образотворче мистецтво"

  1.  
  2.  
  3. Керівник гуртка: Плітко
  4. Людмила Андріївна
  5. Педагогічний стаж: 45 років
  6. Працює в закладі: з 1990 року
  7. Освіта: Середня спеціальна
  8. Педагогічне кредо:
  9. "Серед вогників інтелектуальної культури,
  10.  які сяють навколо школяра, вчитель
  11.  мусить бути найяскравішим вогником"

 

 

  1. Керівник гуртка: Стороженко
  2.    Наталія Сергіївна
  3.    Педагогічний стаж: 7 років
  4.    Працює в закладі: з 2012 року
  5.    Освіта: вища
  6.    Педагогічне кредо:
  7.   «Знань ніколи не буває багато,
  8.    а вчитись ніколи не пізно»

  

 

  1.  Керівник гуртка: Халецька - Гарькава
  2.  Оксана В"ячеславівна
  3.   Освіта: Вища
  4.   Педагогічний стаж: 12 років
  5.   В закладі працює: з 2005 року
  6.   Педагогічне кредо: 
  7.  "Учням, щоб досягти успіхів,
  8.   потрібно наздоганяти тих, хто попереду,
  9.   і не чекати тих, хто позаду"
  10.  

Образотворче мистецтво мистецтво відображення сущого у вигляді різних образів на площині та в просторі. Образотворче мистецтво відображує дійсність у наочних образах, об'єктивно передає наявні властивості реального світу: об'єм, колір, просторовість, матеріальну форму предмета, світлоповітряне середовище тощо. Але образотворче мистецтво зображує не лише те, що є доступним безпосередньому зоровому сприйняттю, але й передає розвиток подій у часі, певну фабулу, розгорнуту оповідь. Образотворче мистецтво розкриває духовний склад людини, її психологію. У сукупності своїх видів цей вид мистецтва створює реальну картину життя людини та природи, а також наочно втілює ті образи, яких немає в реальності, які є наслідком людської фантазії.

Виховна мета гуртка: залучити дітей до активної художньої праці, прищепити любов до народної культури, збагатити духовний світ дітей, навчити їх розуміти прекрасне, творити і мислити творчо, цінувати здобутки пращурів. Образотворче мистецтво є виявом творчої індивідуальності. Тому головною метою керівника гуртка "Образотворче мистецтво” є розкриття і розвиток індивідуальних художніх здібностей учнів .

Історія виникнення: Образотворче мистецтво є невід’ємною частиною культури, одним із визначальних  її проявів . Протягом тисячоліть мистецтво займало одне з пріоритетних місць за силою впливу на особистісний розвиток людини та її виховання.

Високорозвинені цивілізації ставили і продовжують ставити мистецтво у центрі всієї освіти, розуміючи його унікальні можливості для розвитку духовності та інтелекту, універсальну доступність різних форм творчості для сприйняття і засвоєння з років дитинства.

 Діяльність гуртка:На заняттях діти навчаються  користуватися графічним матеріалом, вивчають кольори  - основні, похідні, їх відтінки; різні види і типи ліній; вивчають геометричні форми; складові частини тіла;  розширюють уявлення про поняття композицій, симетрії; поняття елементарної перспективи; поняття орнаменту, пропорції тіла; деякі просторові явища;  опановують техніку роботи з різними видами фарб, пластиліном, кольоровим папером;  вивчають основи композиції. У процесі малювання, ліплення та конструювання вихованці набувають активності, самостійності й ініціативності, у них виховуються товариські відносини, почуття взаємодопомоги та взаємоповаги. З вихованцями проводяться бесіди мистецтвознавчого характеру для поглиблення знань з історії, побуту, культури українського народу. А також діти беруть участь у різноманітних конкурсах, святах. За період  роботи було проведено ряд виховних заходів, зокрема «День соборності України», «Чарівний птах» , «Чарівні квіти Петриківки» та інші .

 

                                       Гурток "Вокальне мистецтво"

 

  1.    Керівник гуртка:  Бірюк 
  2.   Лариса Яківна
  3.   Педагогічний стаж: 45 років
  4.   Працює в закладі: з 2006 року
  5.   Освіта: вища
  6.   Педагогічне кредо: 
  7.  «Виявляти талановитих дітей, 
  8.  розвивати їх  особистість,  навчати вільно
  9.  висловлювати власні думки та  відстоювати 
  10.  свої погляди».

 Вокальне мистецтво спрямоване для забезпечення   вихованців основам вокального співу, розвитку  музично-естетичного смаку школярів, прагнення до гармонії, уміння бачити її в музиці. Вокальне мистецтво сприяє громадській свідомості, національній гідності вихованців.

Виховна мета гуртка: розвиток особистісного творчого  музичного потенціалу вихованців через виконавський досвід. Формування компетентностей   особистості засобами вокально-хорового мистецтва, засвоєння творів класичної спадщини. Виховання музичної культури учнів, як частини духовної.

Історія виникнення  народної пісні. Народна пісня з’явилася в 16 столітті. Вона відрізняється багатством жанрів: ліричні, трудові, сатиричні, обрядові, історичні, революційні, драматичні, танцювальні, ігрові і т.д. Пісні передавались із уст в уста. Часто на один заспів складається багато різних текстів. Народна пісня займає велике місце в житті, побуті, культурі українського народу.

Діяльність гурткаЗаняття вокального співу є важливим засобом творчого розвитку учнів, їх активної життєвої позиції. Основні завдання гуртка – це формування музично-естетичного смаку, розвиток музичних та вокальних здібностей. Вихованцям надаються знання, як потрібно  гарно, правильно і грамотно співати, заняття доповнюється новими іграми, таночками, казками, малюнками  тобто, змінюємо, творчо перетворюємо навколишній дитячий світ за власною   ініціативою.

 

                                       Гурток "Народна творчість"

 

  1.   Керівник гуртка: Манзюк
  2.   Ірина Андріївна
  3.   Педагогічний стаж: 15 років
  4.   Працює в закладіз 2001року
  5.   Освіта: середня спеціальна
  6.   Педагогічне кредо:
  7.  «Відкрити у кожній дитині душу творця,
  8.  дати їй пробудитися і розквітнути».

 

       Програма побудована за принципом доступності навчального матеріалу для дітей, відповідності його обсягу віковим особливостям. На заняттях гуртківці ознайомлюються із історією розвитку витинанки, писанки, використовують солому для виготовлення іграшок і сувенірів, виготовляють вироби із паперу, солоного тіста.

       Діти самостійно працюють над виробами, замальовками, ескізами, кресленнями, створюють за власним задумом вироби, вивчають потрібні технологічні прийоми та правила безепеки. Така діяльність сприяє розвитку творчого потенціалу учнів, розвитку просторової уяви, фантазії, шанобливого ставлення до народних традицій.

 

                              Гурток "Декоративно - ужиткове мистецтво"

 

  1.  Керівник гуртка: Шаломанова
  2.   Світлана Михайлівна
  3.   Педагогічний стаж: 10 років
  4.   Працює в закладіз 2007року
  5.   Освіта: вища
  6.   Педагогічне кредо:
  7.  «Найважливіше у педагогічній діяльності - 
  8.  це гармонія у стосунках з учнями,
  9.  постійний творчий пошук та самовдосконалення»

    Декоративно - ужиткове мистецтво є невід"ємною частиною художньої культури, воно єднає минуле із сьогоденням, зберігаючи національні художні традиції. Специфіка програми полягає в тому, що вона є комплексною, в ній поєднано розмаїття видів декоративно - ужиткового мистецтва. Особливий акцент у програмі зроблено на послідовне засвоєння мистецьких стилів та явищ культури через практичне застосування видів та технік декоративно - ужиткового мистецтва.

    Основні завдання програми гуртка: ознайомити дітей з джекоративно - ужитковим мистецтвом України; багатством та різноманітністю його видів; особливістю його мови; засобами художньої виразності; надати знання з основ образотворчої грамоти та навчити працювати в різних техніках, створювати предмети декоративно - ужиткового мистецтва; розвинути естетичний та художній смак дитини, творчі здібності, образне мислення.

    До програми включені наступні тематичні розділи:

- основи образотворчої грамоти

- декоративний розпис

- писанкарство

- ліплення з пластичних матеріалів

- паперопластика

- традиційні та сучасні види декоративно - ужиткового мистецтва

- основи конструювання та дизайну

   

                                         Гурток "Різьблення по дереву"


  1.  Керівник гуртка: Кренделєв
  2.  Микола Олексійович
  3.  Педагогічний стаж: 9 років
  4.  В закладі працює: з 2012 року
  5.  Освіта: середня спеціальна
  6.  Педгогічне кредо: 
  7.   "Навчити не для школи, а для життя"
  8.  

 

 

 Обробка деревини - одне з найстаровинніших ремесел, яке опанувала людина.

Учні на заняттях оволодівають теоретичними знаннями і практичними навичками по обробці деревини, роботі з інструментом, виготовленню столярних виробів.

  1. Керівник гуртка розвиває у дітей художнє мислення, їхні конструкторські здібності, творчу ініціативу, самостійність виконання робіт, вчить на практиці застосовувати знання, здобуті на уроках математики та образотворчого мистецтва. Учасники освітнього процесу опановують найпростіші уміння та навички, користуватися необхідними матеріалами та інструментами, володіти технікою виконання простих виробів з дерева. Вихованці виготовляють різьблені речі із складними мотивами, виконують орнаментальні композиції з поєднанням різних видів і технік.



                        Гурток "Гаптування шовковими стрічками"

 

  1.  
  2.  Керівник гуртка: Колєснік
  3.   Наталія Олексіївна
  4.   Педагогічний стаж: 1 рік
  5.   Працює в закладіз 2016 року
  6.   Освіта: середня 
  7.   Педагогічне кредо:
  8.   "Навчання найефективніше тоді,
  9.   коли приносить радість"
  10. 

 Гаптування стрічка - один із цікавіших і найдревніших видів декоративно - ужиткового мистецтва; це мистецтво створювати різноманітні квіткові мотиви за допомогою матеріалу що має різну структуру, ширину і колірну гаму. 

Гаптуванням стрічками прикрашають одяг і аксесуари (сумки, ремені, пояси, парасольки, рукавички, хустинки, взуття), різоманітні предмети декору (тюль, подушки, покривала, рамки для світлин, абажури, скатертини). Вишуканий вигляд мають листівки - запрошення, весільні альбоми, подарунки, оформлені гаптуванням стрічками. Речі і предмети, прикрашені гаптуванням, виглядають надзвичайно красиво, романтично. 

 На заняттях гуртка діти вивчають закони композиції, ритм, контраст, пропорції. Учасники освітнього процесу опановують технології найпростіших швів, розробляють ескізний малюнок виробу та навчаються переносити його на тканину. Вихованці навчаються виготовляти такі квіти: мальви, маки, герані, маргаритки, гладіолуси, клематіси, троянди.

Під час освітнього процесу вихованці навчаються створювати креативні вироби, розвивають свої творчі здібності та уміння, навчаються проявляти творчу ініціативу, розвивають мислення та фантазію.


                       Гурток "Традиційна кулінарія українців"

  1.  
  2.  Керівник гуртка: Гранчак
  3.   Тетяна Борисівна
  4.   Педагогічний стаж: 9 років
  5.   Працює в закладі: з 2014 року
  6.   Освіта: вища 
  7.   Педагогічне кредо:
  8.  "Щоб не з пустелі починати путь,
  9.   дари минулого ти не забудь"

Програма гуртка має на меті ознайомити учнів з рецептами приго­тування обрядової, буденної та святкової їжі. Цикл занять з цієї програми передбачає вивчення технології приготування страв, дотримання їх рецептури та термічної обробки. На заняттях приділяється багато уваги не тільки до приготування страв, а й до їх оформлення та подачі до столу. Такий під­хід спрямований на виховання національної самосвідомос­ті, почуття поваги до свого народу, його історії, традицій, формування в дітей якостей майбутніх господарів своєї родини, які передадуть духовні набутки народу своїм дітям.

Важливе виховне значення має також усвідомлення гуртківцями необхідності раціонального харчування, як важ­ливого компонента здорового способу життя. Адже про­стота, збалансованість, різноманітність страв української кухні є зразком і сьогодні.

Діти опановують уміння та навики приготування різноманітних страв, навчаються користуватися необхідним кухонним інвентарем та сучасною побутовою технікою.